Friday, June 3, 2011

Harliga Fredag!

Sitter pa jobbet och jag VET att jag inte borde blogga da...men det blir saa langtrakigt ibland. Forsoker klura ut hur det har med att blogga fungerar..allt fran hur man gor olika kategorier (kallas det sa?) till att folja andras bloggar...hmm.. dessutom strejkar min telefon med att lagga upp bilder, vilket gor mig galen! Har en "Metro" telefon for er som vet vad det ar vilket gor att man inte kan komma at vissa saker pa internet. Kan nan ge mig lite tips sa blir jag overlycklig.

Vad konstigt det ar forresten...nar man ska skriva har kommer man aldrig pa nagot roligt..men annars tanker jag "det har maste jag skriva pa bloggen sen" och sa kommer jag iallafall inte ihag det.

Dagens frukost blev forresten en mellanstor iskaffe! Det unnar jag mig varje fredag eftersom Fredag=Pay Day! Inte sa mycket att hurra for egentligen eftersom nastan halva lonen gar at till Skruttens dagis...sen sparar jag en del sa vi kan flytta nan gang.

Vi har fortfarande inte skaffat en dator sa det blir inte sa jattemanga blogginlagg nu i borjan, men jag var sa sugen pa att borja blogga...(hur man nu kan vara det egentligen...)

Happy Friday!

3 comments:

Swedish Army Wife said...

Välkommen in i bloggvärlden! :D Vad kul att du startade en blogg, det ska bli roligt att läsa om hur ni har det i Philly. Hur länge har du bott där? Trivs du? Kommer ni flytta runt eller tror du ni stannar? Många frågor på en gång ;)

Philabound said...

Jag har bott har i nastan exakt tre manader nu och an sa lange trivs jag. Jag langtade ju sa mycket tillbaka till USA sa jag kanner ingen "hemlangtan" alls. Fick jobb ganska snabbt (ett tillfalligt) vilket gjort att allt kanns lite lattare. Vi kommer nog stanna i Philly eftersom det enda alternativet vore NY och vi ar nog inte riktigt redo for det an =). Far nog skriva lite mer om hur jag o min man traffades och hur vi hamnade har men det kommer behovas ett langt inlagg for det haha

Swedish Army Wife said...

Ser fram emot att läsa om det! Jag såg bilderna på din lille pojk här ovan, så söt! :D