Thursday, June 9, 2011

Antligen klippt mig

Igar skrev jag ett langt inlagg pa mobilen som jag rakade trycka bort..ahh vad irriterande, da blev jag sa arg att jag struntade i det.
Efter nastan exakt tre manader har var det oundvikligt att ga till frisoren..(senaste gangen jag klippte mig var i december..) sa jag hittade ett stalle runt hornet fran jobbet som sag bra ut...vet inte riktigt vad man ska ga pa nar man letar efter en bra salong....
Sprang in pa lunchen och bokade en tid. SEN fragade jag vad det kostade...eh 68 dollar for en klippning...ok, da kunde jag ju inte avboka sa jag korde pa det. Klippte bara topparna, men fick iallafall haret tvattat och en "blowdry" ocksa sa det var val anda ok...
Nar jag bodde i westchester, NY sa kostade en klippning ca 50 dollar men da fick man betala ca 25 dollar extra for att de skulle styla (las torka) haret. Forsta gangen sa jag nej nar de fragade for jag trodde att de iallafall skulle blasa igenom haret...men icke, de satte mig vid en annan spegel och gav mig en harfon sa jag kunde gora det sjalv..hahaha, vad pinsamt det var! Jag ar en san som dessutom skams for allt sa jag blaste valdigt snabbt igenom haret, halvtorrt och sprang darifran.
Frisoren var forresten en kille, verkar valdigt vanligt har med manliga frisorer, i Eskilstuna vet jag typ tva killar som ar det.

No comments: