Thursday, June 23, 2011

Flytta

I helgen ska vi flytta. Inte langt, bara tva vaningar ner, haha. Vi vill ju egentligen inte bo kvar i omradet vi bor i men nu har en trea blivit ledig pa forsta vaningen sa vi beslutade oss for att ta den. Det blir valdigt smidigt och den ar inte sa mycket dyrare an den vi har nu.
Har maste man ju ha tre manadshyror annars for att flytta in i en ny lagenhet (forsta+sista manadshyran och en deposition pa en manadshyra till) vilket alltsa resulterar i en himla massa pengar.
Vi kom overens om att bo kvar dar tills vi har sparat upp pengar till att kopa nat eget. Dessutom vet vi ju inte om jag kommer jobba efter att den har anstallningen ar over sa vi vill inte ta en dyr lagenhet som vi kanske anda maste flytta ifran.
En av de basta sakerna med den har lagenheten ar att vi har en liten tradgard. Den har nog inte blivit skott pa valdigt lang tid sa jag tankte att det ska bli min nya hobby. Jag har absolut inga grona fingrar, (har knappt kunna vara ute pa somrarna eftersom jag ar otroligt allergisk) men jag tankte att jag ska forsoka iallafall.

No comments: