Tuesday, August 30, 2011

Sjukhus och magont

Idag har har min man och son varit pa akuten. Sonen fick helt plotsligt jatteont i magen och satt och grat. Mannen forsokte ringa mig pa jobbet men jag hade precis just da lyckats smita ner till nagelsalongen. Iallafall sa akte de till sjukhuset och som tur var konstaterades "endast" forstoppning.
De fick med sig discharge papers dar det bla stod saker som att det kunde bero pa " att foraldrar inte uppmuntrar barnet till att ga pa toaletten osv". Vet inte om detta var ett allmant rad/konstaterande men det gjorde mig arg da en kompetent lakare borde fragat om var sons kost istallet.
Jag googlade ju saklart detta och laste att komjolk ar en stor bidragande faktor till forstoppning for barn
.
Var son har ju aldrig druckit mjolk forran for nagra veckor sedan. Han hade bla kolik som nyfodd och jag forstod att det var mjolkproteinet ganska snabbt. Ett tag at jag endast pasta och tomatssas under den tiden jag ammade.
I helgen nar vi var instangda pga orkanen sa blev det nog lite mer mjolk an vanligt och det var nog anledningen. Efter lite mat och juice efter lakarbesoket sa var "problemet lost". Nu mar han bra och jag har lart mig laxan att inte ge honom for mycket mjolk.

3 comments:

Trillingnöten said...

Men vilken puckad läkare!! Herregud! Jag skulle blivit svinförbannad...fast kanske var han van vid "konstiga" föräldrar??

Philabound said...

jag tror att det kan vara sa..sen tror jag inte att det sjukhuset ar kant for att vara sa bra heller sa jag tar det anda med en nypa salt.

Anonymous said...

Vilket as till läkare. Hugg han syrran !