Friday, September 2, 2011

jag blir galen pa alla papper!!!

Sa otroligt skont med fredag och langhelg. Vi har inga planer alls men jag tycker det ar saa skont. Dessutom tror jag det ska regna bade mandag och tisdag sa det hade forstort vara planer iaf.

Nu ska jag beratta om den otroligt krangliga processen att fornya eller fixa nytt korkort/ID. Har antligen tagit mig i kragen och skulle fixa mitt Pennsylvania ID men kom pa att det har kommer ju inte ga pa en timme direkt..
Jag har ju ett NY korkort, men det har gatt ut, och eftersom jag bytt efternamn sa maste jag aka till NY for att fornya det pust #1, eftersom de bara har oppet pa vardagar och jag jobbar da. Dessutom maste jag byta det korkortet till ett PA korkort nar det val ar fornyat i NY, pust #2.
Jag kunde inte bara byta mitt NY till PA eftersom det hade gatt ut for mer an 6 manader sedan utan jag maste da ta om hela korkortet har i Pennsylvania om jag inte valjer att fornya det forst i NY pust #3. Sa nu var iden att jag "bara" ska fixa ett ID har sa lange...men da ska de ju ha en javla lista pa 48 miljoner grejer (ingen overdrivelse alls) sa som hyreskontrakt, visum, elrakning osv. Och eftersom min man star pa alla rakningar sa maste han nog folja med mig dit PUST. Ah vad bra tankte jag, da fixar vi det pa lordag for de har ju iaf lordagsoppet har. Jo visst, alla andra lordagar an just den har pga helgdag pa mandag. Skit.

No comments: