Monday, August 15, 2011

Harliga Mandag?

Da var man har igen. Helgen borjade sadar men slutade pa topp trots regnet (eller kanske tack vare).
Ah vad jag langtar till hosten nu. Ar det bara jag som gor det?
Har alltid tyckt att somrarna i Sverige varit jobbiga eftersom jag ar sa allergisk att jag oftast inte kunnat vara utomhus vissa perioder. Sjalvklart ar jag allergisk mot all slags pollen vilket resulterar i en pollensasong fran ungefar mars till oktober. Detta aven fast jag gick och "vaccinerade" mig i tre ars tid nar jag var yngre(hyposensibilisering). Jag var den lilla procent som det inte fungerade pa..
Har var det som tur var bara traden i varas som var jobbiga, men nu ar det alltsa varmen som irriterar mig istallet. Nar det ar sa varmt att man inte ens vill/kan ga ut..ja da ar det for varmt.

Haromdagen fick in och utsidan av var bil en harlig dusch av en slushie (icee som de kallas har). Nagra ungar hade skoj med att kasta dessa pa passerande bilar och eftersom var AC ar trasig sa kastades alltsa denna in genom rutan. Den hamnade forst pa var son, men han blev sa chockad att han inte hann bli radd som tur var. Min man daremot var mindre nojd.. Jakla ungar

4 comments:

Anonymous said...

Underbart med Måndagar!! MUMA!

Anna said...

Men åh vilka skitungar. Visste inte att det hette reflux på svenska heller, har aldrig hört talas om det innan, men här verkar det väldigt vanligt. Medicinen har hjälpt väldigt mycket. Jag helammar men vi ska snart börja med smakisar, och sen väling när hon blir 6 månader, min moster tog med sig det när hon va här och hälsade på.
Vart i Philly bor du? Vi va i Philly idag, på IKEA haha..

Swedish Army Wife said...

Jag längtar också efter hösten och lite svalare väder! Jag har knappt varit ute alls i sommar, vill bara vara inne med AC:n på. men sen är jag en vekling när det gäller värme också, jag klarar inte så mycket :)

Anonymous said...

Men uppdatera då!