Friday, July 15, 2011

Reality check

Ja som ni sag pa bilden i det tidigare inlagget sa kom min man hem med ett gips...vet inte ens om jag vill beratta hur det hande..men jag gor det iallafall...
Min man hamtade upp mig fran jobbet igar och han fragade hur min dag var osv. Sen sa jag att jag ville ga till lekparken, och da svarade han att han skulle aka till sjukhuset..."ehh, jaha, varfor da?" svarar jag.
Jo det var ju sa att precis runt hornet fran mitt jobb sa hade nan kille hallt pa att krocka med var bil och min man blev sa arg att han gick ur och skrek att det faktiskt sitter ett litet barn i bilen. Han satter sig i bilen igen och ska kora darifran nar killen kor in i dem bakifran. Min man blir rasande och hoppar ur bilen annu en gang och blir sa arg sa han slar till bilen (med handen). Jag fick saklart ont i magen och borjade tanka pa vad som kunnat handa...
Allt resulterade i nagra timmar pa akuten och ett gips da benet till lillfingret (det som sitter i handen) var brutet.
Vi har ju precis skaffat forsakring, men insag att den inte alls tacker akutbesok om man inte blir inlagd sa darfor kommer vi nog fa hem en saftig rakning for rontgen, lakarbesok osv osv. Dessutom kanske han behover operera handen sa doktorn, men det tanker min man alls inte gora berattade han. Sa nu har han ju en gipsad hogerhand....Har jag namnt att han jobbar som "Barber".....

No comments: