Wednesday, July 20, 2011

Det ordnar sig alltid

Har varit lite orolig over hur det kommer bli med jobb efter den 5 aug da hon jag jobbar istallet for kommer tillbaka pa heltid da...sedan tva veckor tillbaka jobbar jag bade i receptionen och pa IT avdelningen eftersom tanten (hon ar inte sa gammal egentligen) nu jobbar tre dagar i veckan.
Igar fick jag det glada beskedet att jag kommer fa stanna pa IT ett tag till! Kommer fortfarande att vara en "temp" (tillfalligt anstalld genom mitt bemanningsforetag) men jag kommer fa lite mer betalt och jag kommer stanna ett bra tag till. Far veta detaljerna idag sa det ska bli spannande. Jag hade ju saklart hoppats pa en fast tjanst, men eftersom tva personer fran en annan avdelning som gjorde i stort sett det jag kommer fa gora precis fatt sluta sa vill de nog vanta ett tag. Jag haller tummarna for att de sa smaningom vill anstalla mig.
Jag sa till min man att jag ar ganska stolt over mig sjalv anda..Jag har bott har i snart 5 manader och jag har jobbat mer an 3 av dem.

Vi har hittat ett dagis till var son ocksa. Tyvarr kan han inte borja forran den 6 september...hmm.. far se hur vi loser detta...han far nog fortsatta folja med sin pappa till jobbet..
Sonen har forresten borjat saga sa mycket roliga saker pa engelska ocksa. Han snappar verkligen upp vad alla sager. Haromdagen sa ringde han (fran sin leksakstelefon han fatt av froken Jessica=) till Harry Potter och sa "hey, it's me", och sen sitt for och efternamn. Sen berattade han for mig att Harry Potter var pa semester. haha
Han har dessutom borjat saga "what's up young boy" och "piece of cake". Katterna som springer ute pa var tomt kallar han for "pitty cat". Lilla gullungen!

No comments: