Friday, February 3, 2012

Dilemma...igen

Tur att jag bestamde mig for Sverige, for precis nyss fick jag veta att jag inte fick jobbet. Tva veckor efter att de fragade om jag var intresserad..Ar det bara jag som tycker att det ar lite overdrivet lang tid??
 
Men nu till dilemmat. ska alltsa jobba i Sverige till mitten av mars...MEN jag har aven fatt forfragan om att stanna till september....detta skulle innebara att jag och sonen ar i Sverige, och mannen kvar i USA. Han skulle i safall komma och halsa pa varannan manad ar det tankt.
Igar fragade en som jobbar pa mitt tempjobb om jag skulle kunna tanka mig att jobba pa deras "accounting department" nar jag kom tillbaka fran Sverige, men att det kanske skulle vara en deltidstjanst (eller heltid) och det var inte helt sakert an om de skulle anstalla nan..Forsokte fraga lite mer idag och berattade om min situation, och hon skulle aterkomma innan jag slutade idag.
Grejen ar ju att jag maste ge Sverigejobbet ett svar typ pa mandag, sa nu sitter jag har igen, alldeles forvirrad.

3 comments:

Nora Miriam said...

Åh, tack för kommentaren på min blogg :) Jag ser fram emot ditt mail! Jag är väldigt flexibel, särskilt eftermiddagar och helger. Gud vad kul!
Läste i något gammalt inlägg att du var från etuna, så jag planerade att maila dig. Sen såg jag nu att du kommer hit, och då kände jag att jag var tvungen att skicka en kommentar pronto :)
Och du, ingen fara ang. Cliniqueprodukterna hihi.
Kram, Nora

Emelie i La Habra said...

Jobbigt läge. Svårt att ta beslut när man inte har alla fakta liksom. Vad för slags jobb har du sökt i USA?

Swedish Army Wife said...

Oj vad svåra beslut, hoppas det löser sig på bästa sätt!