Friday, January 13, 2012

Sverige

Forkylda ar vi hela bunten. Och jag har tandvark pa det. Harligt!!

Har varit hemma ungefar tva veckor och jag forsoker smida planer for framtiden..Vilket inte gar sa bra.
I gar trotsade jag forkylningen och gick pa en intervju. Jag fick jobbet, men det ar annu ett "temporary", tom den 3 feb.
Vad som hander efter det vet vi inte an...Min mamma har kommit med forslaget att aka till Sverige nan manad. Hon behover hjalp pa hennes jobb och jag vantar i stort sett bara pa klartecken fran hennes chefer.
Om det blir av sa aker jag och sonen hem tillsammans. Min man blir kvar har och jobbar. Men som sagt, inget klart an.
Jag forsoker att se det positivt, att traffa min familj och umgas med mina valdigt saknade vanner, men jag vet ocksa att jag egentligen skjuter pa problemet med att hitta ett jobb har. I vilket fall som helst sa ger det oss en chans att betala vara rakningar, min son far traffa mormor och morbror osv, och jag far ladda batterierna.
Jag var inte den roligaste personen att umgas med innan vi flyttade hit med tanke pa all jakla stress over att inte veta om vi ens skulle komma hit. Jag ska ta vara pa tiden i Sverige och forhoppningsvis vara ett battre sallskap till de som vill traffa mig an vad jag var for ett ar sedan.

2 comments:

Jenny - Gravid i New York said...

Vilken lyx att få åka till Sverige & jobba en sväng!
Pratar du Svenska med er son?

Jenny - gravid i New York said...

Så himla intressant med barn & språk!
Jag ska göra mitt bästa för att min lillkille ska bli flytande i Svenska.