Sunday, January 29, 2012

En helg..

..i jobbets och kolhydraternas tecken...Har jobbat pa bageriet bade lordag och sondag. Trodde jag var ledig idag, tills jag fick syn pa schemat igar och insag att jag borjade klockan 8 imorse. Somnade pa soffan innan nio igarkvall, tog med mig sonen och gick och la oss.

Slutade strax efter 13.00 idag och tankte att, "oj vad skont att fa vila lite". Men nar jag kom hem borjade vi det otroligt roliga jobbet med att deklarera. I vanliga fall kan man ga till nan som gor det at en (och betala typ 300 dollar) men jag tankte att det kan ju inte vara saaaa svart...ehh...nej, svart kanske det inte var, men tidsfordrivande. Jag holl pa i timmar, och da ar var deklarationen anda inte sa valdigt komplicerad...
Jag maste ha gjort nat ratt iallafall, for vi far tillbaka pengar. Gudskelov!

I fredags var jag pa en jobbintervju...nu ar det bara att vanta pa svar (igen). Om jag inte far det, sa aker jag och sonen hem till Sverige ett litet tag. Borjar bli lite stressad med tanke pa att vi tankt aka pa sondag eller mandag isafall....panik!

3 comments:

Josefin said...

Tack för informationen :) Antar att man får börja förbereda sig i god tid innan!

Vad häftigt att du bor i Philadelphia! Var där nu i höstas och åkte runt och jobbade lite. Det är en otrolig stad!

Jenny - gravid i New York said...

usch jag vill inte ens börja tänka på deklarationen.. Tänk om det vore så enkelt som i Sverige. Ringa ett nummer & knappa in en kod sen är det klart! LYX! haha :)

Emelie i La Habra said...

Jag använder turbotax! Inte så tokigt så den rekommenderar jag! Ska svettas över våra deklarationer imorrn...jippie!