Friday, June 29, 2012

Semester

Äntligen kan jag snart få varva ner lite. Klockan 06.15 åker vi hemifrån och mot flygplatsen. Två veckor i Turkiet! Jag kan fortfarande inte tro att det är sant.
För mig betyder det här mer än för många andra, eller vad det kanske betytt för några år sedan.
Semestern och resan symboliserar lycka, hopp om framtiden och är ett bevis på att jag jobbat hårt.

Jag är stolt över mig själv och har aldrig känt mig bitter eller ångrat något jag gjort. Jag har självklart varit arg och ledsen men jag har insett att jag vunnit så mycket mer än jag förlorat.
En person sa nyligen till mig att jag är duktig och var imponerad över allt jag gjort. Ärligt talat så är jag också det.

Man har alltid ett val här i livet och jag har valt att bara köra på. Det finns ingen anledning att sitta och beklaga mig för hur det kunnat vara osv.
Dessutom är det en av de värsta sakerna jag vet, när folk tycker synd om sig själva. Särskilt när de vill att andra också ska tycka synd om dem.

"Hard work pays off" blir dagens visdomsord

1 comment:

Johanna said...

Well said. Ha nu en helt underbar semester i turkiet! Njuuut! :)