Friday, November 4, 2011

klagoblogg

Kanner att jag mest klagar har pa bloggen..skulle kunna skriva sa mycket mer men vill inte dela med mig av hela mitt liv och kanslor.

Den har manaden har varit otroligt tuff. Kan ju namna nagra saker som hant de senaste veckorna. Bilen brakade i stort sett ihop och vi skaffade tillslut en ny, som vi saklart maste betala av medan den vi hade innan var kopt kontant.
I mandags hade dessutom nan javel kort in i var tre veckor gamla bil nar den stod parkerad utanfor oss och sedan dragit darifran. Tur i oturen var att ett vittne berattade for min man att han sag alltihop.
Det visade sig vara en hyrd lastbil sa min man ringde till dem och de fick tag i han som kort och kom tillbaka.
Nu maste vi vanta tills en utredning gors av hans forsakringsbolag innan vi kan fa pengar till att fixa den.

Jag har varit i kontakt med ett flertal bemanningsforetag haft intervjuer och traffar men fortfarande inget fast jobb. Jobbar fortfarande pa bageriet men att fa ca 20 timmar nar man sagt att man kan jobba 40 kanns hopplost.
Dessutom tjanar jag en tredjedel mndre an vad jag gjort, maste sitta pa en buss som tar en timme enkel vag och man maste vara konstant tillganglig da man kan fa ett sms kvallen innan med fragan om man kan jobba morgonen efter.

En tredje sak ar att det tar otroligt pa ett forhallande att aldrig ha penga,r det ar det sakert fler som kan intyga. Vi kommer kampa oss igenom det har med som vi gjort sa manga ganger forut jag hoppas bara att allt det jobbiga kan ga over snart.

Just ja, namnde jag att vi fick virus pa var dator ocksa?

1 comment:

Madeleine said...

Här kommer en kram min älskade vän snart vänder det <3<3<3